Nesne Yönelimli Programlama:
– Bilgisayar programının, nesneler ve aralarındaki ilişkiler biçiminde yapılandırılmasıdır.
– Nesneler, sınıf denilen kalıplar kullanılarak oluşturulur.
– Bazı dillerde her şey bir nesnedir. Bunlara tam nesne yönelimli diller denir.
– Diğerlerinde ise nesneler kullanılabilmesine rağmen, her şey bir nesne değildir.
– C++, ikinci gruba girer.
Başlangıçta Programlama:
– Program alt alta yazılmış işler (komutlar) listesinden ibaret.
– Sınama (if) ve Atlama (goto) komutları ile kod basit bir listenin ötesinde bir işlev görür.
– Küçük kodlar da her şey programcının emrindedir. Tüm verilere her yerden ulaşılabilir, her noktadan bir diğer noktaya atlanabilir.
– Birkaç yüz satırlık kodu takip etmek çok zordur.
– Birkaç bin satır kodu anlamak imkansız gibidir.
– Programcının tekrar kullanım olanağı son derece sınırlıdır.
– Problemdeki en ufak değişiklik, kodda büyük değişiklikler gerektirebilir.
Peki, çözüm nedir?
– Böl, parçala, yönet!
(Ama nasıl?)
Programlamada İstenen Özellikler:
– Minimum Karmaşıklık
– Bakım kolaylığı
– Taşınabilirlik
– Genişleyebilirlik
– Yeterli ve Gerekli Miktarda Özellik İçermek
– Yeniden Kullanılabilirlik
– Yüksek Çağırılma / Düşük Çeşitte Çağırma
– Bölümler Arası Maksimum Ayrışma
– Katmanlı Yapıda Olmak
– Standart Bir Yapı (Tanıdık ve Anlaşılabilir)
Baran BAYRAM
02.07.2010 – Ankara