Interface (Arayüz):
– Sınıfla tanımlanan yapının (nesnenin), dış dünya ile iletişimi için hazırlanmış yöntemler (methods) bütünü.
Message (Mesaj):
– Sınıfla tanımlanan yapının (nesnenin), dış dünya ile iletişimi için hazırlanmış yöntemlerden (methods) bir tanesi.
Nesne Yönelimli Programlamada Kavramlar:
– Abstraction: Genelleştirme, sadeleştirme.
– Encapsulation: Gizleme, koruma, izin vermeme.
– Inheritance: Miras alma, özelliklerini devralma.
– Polymorphism: Çok biçimlilik, birden fazla çeşiti aynı anda desteklemek.
– Constructor: Sınıftan nesne üretildiği anda otomatik olarak çalıştırılan fonksiyondur.
– Destructor: Nesne sonlandırılmadan önce otomatik olarak çalıştırılan fonksiyondur.
Abstract Data Type (ADT)/Genel Veri Tipi:
– Gerçek hayatta kullandığımız, özellikleri belirli, tipik bir bilgiyi programımızda, günlük hayattakine mümkün olduğunca benzer bir yapı halinde kullanabilmemize yarar.
– Veriyi gerçek hayattaki haline daha benzer tutarak, programı daha anlaşılır kılar.
– Nesne yönelimli programlamanın iyi çalıştığı bir alandır, sıkça kullanılır.
Baran BAYRAM
06.07.2010 – Ankara